Topory
Toporiada
Złote Topory
Rawa Gra Szanty
Teraz jest 23 sty 2018, 02:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mroczny WoD
PostNapisane: 09 wrz 2008, 18:22 
Offline
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2008, 15:38
Posty: 702
Polubił post: 93 razy
Polubiono jego post: 121 razy
Każdy słyszał chyba o Wampirze Maskaradzie czy Mrocznych Wiekach, pewnie większość również o Wilkołaku i Magu a czy wiecie że w świecie WoD można grać np. Mumią ( :lol: ) :?:
Jeśli jest ktoś na forum kto wie nieco o WoDzie to mógłby mi wyjaśnić jak wygląda przykładowa sesja w Mumię?? Wampira mogę sobie wyobrazić, Maga również ale z Mumią czy Wilkołakiem mam już problemy...

_________________
Kto gra w RPG, żyje podwójnie


Góra
  Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mroczny WoD
PostNapisane: 09 wrz 2008, 18:23 
Offline
Conan™ Seria Limitowana
Conan™ Seria Limitowana
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2008, 20:29
Posty: 1341
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Polubił post: 4 razy
Polubiono jego post: 195 razy
Jest jeszcze edycja poświęcona graniu zabójcami potworów w ludzkich skórach.

Drogi Bananie - pod względem adaptacyjnym do RPG Wilkołak jest z dużo lepiej zrobiony od Wampira. Łatwo doń wymyślić sensowną przygodę o co w Wampirze ciężko.

Z ciekawostek: jest jeszcze Wampir Wiktoriański, Wampir Dalekowschodni i Wampir Afrykański.

_________________
Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.


Góra
  Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mroczny WoD
PostNapisane: 09 wrz 2008, 18:24 
Offline
Boski Arcyrozjebca +k1200
Boski Arcyrozjebca +k1200
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2008, 12:31
Posty: 4927
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Polubił post: 587 razy
Polubiono jego post: 239 razy
Klimatem jednak Wampir góruje.
Na mnie ogromne wrażenie zrobiła niedawna lektura podręcznika do Maga.
Zawsze lubiłem bawić się magią w RPG zwłaszcza jeśli daje duże możliwości własnego ,twórczego wykorzystywanie Jej.
Mag jest w tym zakresie bezkonkurencyjny.

_________________
Dajcie żyć po swojemu - grzesznemu,
A i świętym żyć będzie przyjemniej!

Boże, daj mi pogodę ducha abym godził się z tym, czego zmienić nie mogę,
odwagę, abym zmieniał to, co zmienić mogę, i mądrość, abym odrózniał jedno od drugiego. - Marek Aureliusz


Góra
  Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mroczny WoD
PostNapisane: 17 lut 2011, 15:59 
Offline
Cuś na kształt tasaka
Cuś na kształt tasaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2011, 15:35
Posty: 54
Polubił post: 7 razy
Polubiono jego post: 7 razy
[Mam nadzieję, że nikt mnie nie zje za odgrzebywanie wątków]

W WoDzie siedzę od grubo ponad roku i system ten, jak mało który, wciągnął mnie bez reszty. Kompa obecnie zaśmiecają mi podręczniki (oficjalne i nie) do wszelakich wschodnich, amerykańskich i innych odmian WoDowania, edycje stare i nowe, podręczniki oficjalne i nie. Ale, wracając:

Ślimak napisał(a):
Jest jeszcze edycja poświęcona graniu zabójcami potworów w ludzkich skórach.

Tak, i dzieli się on na starą WoDę i nową, a niestety tu z założenia jest tak, że im nowszy WoD i podręcznik, tym mniej można samemu wtrynić. Tak samo było z ghoulami (też osobny podręcznik), które w starej edycji były siłą równe (lub mocniejsze) młodziutkim wampirkom (bądź wilkom), a obecnie... cóż. Nieco to wynormowano, o ile można tak to nazwać.
[a same wampirki osłabiono, przynajmniej według mnie.]

Ślimak napisał(a):
Drogi Bananie - pod względem adaptacyjnym do RPG Wilkołak jest z dużo lepiej zrobiony od Wampira. Łatwo doń wymyślić sensowną przygodę o co w Wampirze ciężko.

A GUZIO!
Najlepsza moja kampania owszem, była w Wilkołaka (Mmmm, moja Izzy - wciąż mam ogromny sentyment), ale niezapomniane sesje - i całonocne i kilkudniowe teoretyczne jednostrzałówki - można było spędzić na graniu w Wampira. Jeśli eMGiek sensowny, to wymyśli dobrą przygodę, jak się ogranicza do jednego podsystemu (choćby i tylko do wilka), to marudzi na inne.
Sesja jednak najlepsza do tej pory była właśnie w Wampirze: Maskaradzie i wspominam ją z chłopakami do dziś. Pomysł na nią zrodził się... tam, gdzie zawsze rodzą się pomysły. I to w kilka chwil. Wszystko zależy ;)
Jeśli przekombinujesz albo zostawisz za dużo luk to najprostsze systemy i najfajniejsze akcje się paczą. Have been, have seen :D

Jankoś napisał(a):
Klimatem jednak Wampir góruje.

Zależy od MGieka i nastawienia graczy. Jedni będą uciekać oknami od marudzącego gracza/emgieka inni będą bali się po kilku sesjach wejść do własnej sypialni.

_________________
Mmmm...


Góra
  Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mroczny WoD
PostNapisane: 17 lut 2011, 23:02 
Offline
Conan™ Seria Limitowana
Conan™ Seria Limitowana
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2008, 20:29
Posty: 1341
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Polubił post: 4 razy
Polubiono jego post: 195 razy
Mała napisał(a):
A GUZIO!
Najlepsza moja kampania owszem, była w Wilkołaka (Mmmm, moja Izzy - wciąż mam ogromny sentyment), ale niezapomniane sesje - i całonocne i kilkudniowe teoretyczne jednostrzałówki - można było spędzić na graniu w Wampira. Jeśli eMGiek sensowny, to wymyśli dobrą przygodę, jak się ogranicza do jednego podsystemu (choćby i tylko do wilka), to marudzi na inne.
Sesja jednak najlepsza do tej pory była właśnie w Wampirze: Maskaradzie i wspominam ją z chłopakami do dziś. Pomysł na nią zrodził się... tam, gdzie zawsze rodzą się pomysły. I to w kilka chwil. Wszystko zależy ;)
Jeśli przekombinujesz albo zostawisz za dużo luk to najprostsze systemy i najfajniejsze akcje się paczą. Have been, have seen :D


Ja piszę o sposobie stworzenia podręczników, a ty o swoich personalnych doświadczeniach, co nie ma nic wspólnego z tym co napisałem. Na tej zasadzie to ja mogę powiedzieć, że najmroczniejszy system to KC bo grałem w nim moje najlepsze horrory. Przy czym ten sąd jest dość oddalony od rzeczywistości. Co innego setting stworzony przez autorów, a co innego jego wykorzystanie.

_________________
Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.


Góra
  Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mroczny WoD
PostNapisane: 17 lut 2011, 23:19 
Offline
Cuś na kształt tasaka
Cuś na kształt tasaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2011, 15:35
Posty: 54
Polubił post: 7 razy
Polubiono jego post: 7 razy
No tak, w takim razie się zgodzę. (Ambitnie odpisałam na posta nie doczytując go do końca :roll: )

Z Wampirem jestem raczej grzeczną graczką ('Tak, tak, to ja grzecznie zostanę... no, jak to tam było?... A, ventursią...'), więc z tego mam tylko takie wrażenia. Podręczniki do wampa były mi tylko do tworzenia postaci, nie do wczytywania się, więc tu siedzę już cichutko. :)

A Wilk? Mmm, masz rację.


Jedynym całkowitym i definitywnym przegięciem WoDowym są rekino/kobro*/pająko/szczuro/...-łaki i to to są najgorzej klimatycznie i pod każdym innym względem napisane podręczniki ze starej edycji. Króciutkie książeczki o (choćby) rekinach z rączkami, które pływając rozmawiają sobie radośnie o zanieczyszczeniach ziemi. Albo rekinach biegających (!) po ulicach miast i rozszarpujących ludzi w szale.
*Ale jak dla mnie WoDujące mumie wymiękają głównie przy formie Crinos kobrołaka - wielki, 12-sto metrowy wąż z... dwiema rączkami. Do kompletu brakuje tylko owcołaka. :shock:

_________________
Mmmm...


Góra
  Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mroczny WoD
PostNapisane: 18 lut 2011, 09:43 
Offline
Conan™ Seria Limitowana
Conan™ Seria Limitowana
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2008, 20:29
Posty: 1341
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Polubił post: 4 razy
Polubiono jego post: 195 razy
Mała napisał(a):
Jedynym całkowitym i definitywnym przegięciem WoDowym są rekino/kobro*/pająko/szczuro/...-łaki i to to są najgorzej klimatycznie i pod każdym innym względem napisane podręczniki ze starej edycji. Króciutkie książeczki o (choćby) rekinach z rączkami, które pływając rozmawiają sobie radośnie o zanieczyszczeniach ziemi. Albo rekinach biegających (!) po ulicach miast i rozszarpujących ludzi w szale.
*Ale jak dla mnie WoDujące mumie wymiękają głównie przy formie Crinos kobrołaka - wielki, 12-sto metrowy wąż z... dwiema rączkami. Do kompletu brakuje tylko owcołaka. :shock:


Żyło mi się lepiej, gdy nie posiadałem takiej wiedzy.

_________________
Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.


Góra
  Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mroczny WoD
PostNapisane: 18 lut 2011, 17:42 
Offline
Cuś na kształt tasaka
Cuś na kształt tasaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2011, 15:35
Posty: 54
Polubił post: 7 razy
Polubiono jego post: 7 razy
Ślimak napisał(a):
Żyło mi się lepiej, gdy nie posiadałem takiej wiedzy.

Hehe, tu wspomniałam tylko o najnormalniejszych (stosunkowo) wybrykach łaków :D

A tak serio: myśleliście kiedyś o zagraniu bandą szczurołaków goniącą pająkołaków (mogących swobodnie przemienić się w tonę zwykłych pajączków by móc rozszarpać was na strzępy)? Czy innymi takimi? Normalnie brzmią Kitsune (lisołaki), i choć ich crino wygląda... co najmniej idiotycznie (ludź z wydłużonym pyszczkiem i czarnym noskiem, pokryty futrem i z wielgachnym ogonem i... tyle), to siłą i innymi atrybutami mogą nieomal równać się z wilkami - oczywiście w odpowiedniej formie, w odpowiednich okolicznościach i sprzyjających modyfikatorach. Nie mają równie fajnych podręczników (o kitsune trzeba się dokopywać po podręcznikach o azji i innych zakątkach), ale jeśli ktoś ma awersję do biegania dziko po lesie i ma chęć na odrobinę 'kulturalnej lisiny' (Kitsune to tacy samurajowie, choć nie wszyscy), to polecam.
Podobnie ciekawą grupą są Coraxi (krukołaki), którzy w Crino wyglądają nieco lepiej niźli ich lisi pobratymcy (wielki, agresywny kruk), a w ostatniej, najbardziej zwierzęcej formie są po prostu krukami. Podobnie (nieomal normalnie) wyglądają (prócz wspomnianego już wcześniej 12-metrowego crino z łapkami) Nagah (wężołaki), płynnie przechodzące z ludzkiej do łuskowatej skóry. Najfajniej tu i właśnie u Coraxów wyglądają częściowe przemiany (wyłącznie pazury na kształt kruczych, wężowa dłoń, takiż język...). W porównaniu z tym lisi ogonek wygląda... zabawnie.

Wszelkie inne hienołaki i inne takie zabawne ludki są... zabawne. Nic więcej. (przynajmniej po moich szczerych próbach uwierzenia, że da się przez nie przebrnąć).


I wiesz co? Tak, to wszystko to dodatki do Wilkołaka. Ale na szczęście dla niektórych, Apokalipsy, więc to ani przetłumaczone, ani na półkach nie dostępne.

_________________
Mmmm...


Góra
  Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mroczny WoD
PostNapisane: 18 lut 2011, 18:07 
Offline
Postrach tajgi
Postrach tajgi
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 wrz 2008, 12:57
Posty: 441
Lokalizacja: z dna beczki
Polubił post: 45 razy
Polubiono jego post: 64 razy
Przerażające to wszystko, ale nie mogę przestać czytać o nowych łakach :D
Rekinołaki... ktoś poprowadzi? Ja to widzę w konwencji Teenage Mutant Ninja Turtles.

_________________
Wasze płyty? Sru, [brak kultury], klozet.


Góra
  Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mroczny WoD
PostNapisane: 19 lut 2011, 01:46 
Offline
Cuś na kształt tasaka
Cuś na kształt tasaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2011, 15:35
Posty: 54
Polubił post: 7 razy
Polubiono jego post: 7 razy
Hehe, pewnie :D

Jak masz czas, chęć i pałętasz się w okolicach Warszawy to może, może, jak doszlifuję bycie MGiekiem...


Rokea w ogóle są nieco... specyficzni. Woda jest ich, nawet Wilki nie mogą się tam zapuszczać, jeśli Rekinki mają taki kaprys (pięknie rozszarpana 2 z nich przez ledwie grupkę złych mmm... wodnych ludków^^). Ciekawe byłoby wprowadzenie ich jak mówisz, do nieco turtlowatych kanałów - ja wiem, to też woda? A nuż chcą oczyścić miasto z zanieczyszczeń? - i skonfrontowanie ich nieco 'forfunowo' właśnie z Ratkinem (a kimże innym jest mistrz turtlów jak nie Szczurołakiem chemicznie uwięzionym przez Pentex w formie półszczurzo-crinowej?) i jego zgrają równie odjechanych... żółwiołaków.
Genialny pomysł, i for fun i jako psychodela - znajdź graczy i jak mówię, prowadzę:D


Jak się przyjrzeć Pentexowi to da się z nim wiele ciekawych opcji zrobić. Uwielbiam zabawę Fomorkami (to poniekąd duchy danych czynności, stanów umysłu i ciała, ale uwięzione w ludzkiej formie i wykorzystywane przez megakorporację - haha, Pentex* rządzi!:D), wszelkimi używkami dla zwierzołaków (tak, tak, dane żarcie/dragi/picie/etc ma wpływ na zwierzaki - i to zupełnie inny niźli dla ludzi!) czy choćby samym Pentexem, który pierze ludzi i im mózgi. Sam świat wykreowany przez White Wolfa dla Wilkołaka jest tak rozległy i rozbudowany pod kątem i opisów i samych pomysłów, że czasem sesji aż nie starcza na wykorzystanie wszystkiego, co wydawnictwo daje MGiekom i graczom do łapek.
[I ja tu mówię wyłącznie o oWoDzie, nowy WoD jest... dziwny i jeszcze go usiłuję niewielkim, króliczym rozumkiem pojąć.]

* - moim ulubieńcem jest fomor internetowy, koleś, który żyje internetem. Dosłownie. Od siedzenia przed kompem ma wielgachne oczy i cholernie długie palce. Blady jak ściana nic nie je, nie pije (nie, fomorki nie muszą - Pentex zmienia ich mimowolnie tak, że przestają być ludźmi) i kiedy tylko oderwie się go od kompa albo wystraszy drze się tak, że syreny alarmowe to przy tym pryszcz. Tak, lepiej go zostawić w jego własnym świecie... :D
White Wolf nie oszczędził nikogo - w swoim świecie stworzył również wytwórnię książek RPG (Black Dog, hehe), która jednak nie produkuje książek apropos łaków ani wampirów, więc to marna pociecha... choć, z drugiej strony, fabryka fomorów - stworzeń, które grzecznie i nieomal potulnie działają dla Pentexu. A jeśli nie, do piachu i won, stworzyć nowe.
Obrazek

(Jakoś na cholernie długo utkwił mi ten obrazek w pamięci :D )

Megakorporacja ma pod sobą multum, multum rzeczy - a wszystko to działa na szkodę środowisku i Wilkom (+innym łakom), które usiłują za wszelką cenę zniszczyć Pentex pod każdą postacią.
Mamy tak więc Endron, który zasila ropa naftowa i inne paliwa, które są szkodliwe dla świata (etc, etc), a miejscami, gdzie dochodzi do wyjątkowych wyniszczeń na pomoc światu przychodzi... Endron właśnie mówiąc, że 'nienietoniemypszepanów!' i grzecznie ratując kaczusię na pokaz, że to serio nie oni. Uh, zmora jak mało która.
Dalej? Magadon, świat używek i leków. Chudnij, uzależniaj się od leków! Wyzdrowiejesz, na pewno! Ale wydasz na nas fortunę i znajdziemy sposób, byś stał się stałym klientem...
Hah, później mamy coś, co zaboli chyba każdego. Wytwórnie piw wszelakich, King Breweries & Distilleries. Pij na umór, ile wlezie, wyniszcz organizm... mrr. A później prosto do Magadonu i żyj dla nas, głupi konsumencie!
Następnie mamy chyba mojego ulubieńca - Avalon. Haaah, producent zabawek i gier dla dzieci i nie tylko. Lalki barbie (anoreksje - ja muszę być jak ona!), wszelkie inne prania mózgu...
Obrazek
Taak, Avalon jest słodki. Uzależniaj już dzieci od Pentexu...
Później kolejny ulubieniec, Tellus. Zabija sama myśl o tym obecnie. Producent gier komputerowych i uzależniacz no.1. Patrz - mój ukochany fomorek już wcześniej wspomniany.
Black Dog Game Factory. Super, odlot. RPeGi też są złe i mroczne... - patrz wcześniejszy rysunek.

Tak więc - najlepiej zakopać się w buszu, zerwać więzi z kompem i innymi takimi i mieć nadzieję, że to ma sens, bardzo głęboki...
I taki jest zamysł samej gry w Wilka - Pentex fu, my super. Odlot.
Na szczęście (?) już sama Gaja zauważyła, że świat się niszczy a wojny Wilkołaków (stare dzieje, walka o władzę - a o co innego?) wkurzyły ją na maxa. Przeszła się więc po cmentarzysku, pobojowisku po walkach wilków i wskrzesiła Wilczki tworząc nowy tribe - ambitnie nazwany Dziećmi Gai. I tak wyglądają oni jak łaciate krowy (ok, nie wszyscy, ale sporo), i, np, chodzą po elektrowniach atomowych i... wciągają wszystko co złe (Pentexowe) w siebie jak jakieś magnesy i chodzą po świecie szerząc misję naprawy świata. Taa, odlot.
(czekaj, czekaj, skąd my to znamy...?)

Ah! I nie zapominaj, że jak jesteś już -łakiem, nienawidzisz nieomal wszystkich innych. Odpadają znajomi fomorzy, wampiry (bo nie są żywe, sic!), demony,... wszystko. A jak pojawi się na horyzoncie jakiś ludź idący do Twojego caernu nie krępuj się, rozwlecz jego flaki po okolicy. Wszystko w ochronie braci i Gai. Chrzanić układy (bo ich nie dotrzymają a Ty się bratasz z wrogiem! I stajesz się tym złym!), wszelkie umowy, długi życia itp. Stajecie po dwu stronach barykady i niech się dzieje wola Nieba... nie, to też nie to. Bądź grzeczny i mieszkaj w buszu, nie myśl. To tu boli.
Oczywiście są miejsca na personal drama, a jak. 'Jeśli wysadzę tę elektrownię to zniszczę piękną okolicę... Ah! Muszę się tam zakraść i znaleźć jakiś inny sposób, by to wyłączyć!' I koniec (z grubsza i sporo generalizując). Wszystko zależy od MGieka, ale jak dla mnie - najwięcej jest jej przy młodziutkich wilczkach ('o, w mordę, co się ze mną dzieje?!', 'Umbra? Jaka Umbra? Aaaaaa! To się rusza!! Gdzie ja jestem?!?' - ta, cytaty z sesji, podczas której graliśmy zupełnymi świeżaczkami). Im wilk starszy tym mniej dramy i 'hm, ok, dbam o środowisko, jestem tego częścią, ale... co dalej?'... Nie mówię, że jest konieczna, ale coraz starsze wilki (i nie tylko) popadają w schemat: 'ratuję środowisko->jee, uratowałem środowisko i żyję, haha, nie dorwaliście mnie!' I tak w kółko. Może się mylę, pewnie tak. Ale po prostu to właśnie widzę po starszych WoDowo Wilczych graczach. Zabić? Ok, przecież robię to dla Gai. Ale... hej? To człowiek... z bronią, ale może tylko stanął po złej stronie barykady? Nvm, to wciąż człowiek, ci, o których mieliśmy dbać! Bezrozumne dziecię Gai, więc zarazem nasz brat... (tu wilkołaki z plemienia Red Talonsów są w zupełności usprawiedliwione - ale one rodzą się wilkami i mają naturalną nienawiść do ludzi. Ale co z resztą?)
Oczywiście są buntownicy, wilkołaki chlejące piwsko i grzejące tyłki na kanapach przed teleturniejami (zgadnijmy, kto je produkuje... TAK! Brawo, zgadłeś. Pentex.) lub harleyowcy jeżdżący po rubieżach na wielkich motorach i prujący ku zachodzącemu słońcu. Oczywiście, że są. Po wielokroć ratowali tyłki wymuskanym i 'dobrym' Dzieciom Gai i zostali uznani za 'nieszkodliwych aż tak i raczej dobrych'. Glasswalkerzy (wybaczcie, Tubylcy Betonu brzmią idiotycznie :lol: ) przecież żyją w miastach, tam, gdzie właśnie Pentex i zła (a jak) Tkaczka (moja osobista ulubienica) najbardziej miesza i plącze swoje sieci zła (tak, tak, tak właśnie jest przedstawiana w podręcznikach). A jej macki nie sięgają tylko do... buszu i dzikich pól. I są uznawani za tych 'dobrych'... Miejscami więc gubimy sens i logikę (Glasswalkerzy uwielbiają technologię - dzieło zła wcielonego!), ale jest dobrze. Chyba.

Czy więc WoD jest taki super? Ciężko powiedzieć. Można oczywiście grać i 'dobrymi' i 'złymi', jednak takie szablonowanie jest cholernie głupie, a do tego w tym wypadku nas (poniekąd) zmusza White Wolf. Co prawda można grać fajnymi Tancerzami Czarnej Spirali (mrrr), być wilkołakiem i mieć uszka nietoperza lub śmierdzieć jak zeszłoroczne (wciąż nieprane) skarpetuchny byłego, ale dostaje się plakietkę 'tego złego'. Podobną akcję mieliśmy kiedyś na sesji - są wilkołaki, ratują nas z laboratoriów i wpada grupa innych wilków, ale czarnych. I słyszymy od MGieka, że to są ci źli. Że WTF? Nie mówię tu o osobistym nastawieniu Mistrza a o tym, że do jasnej anielki... ja rozumiem, musimy zbawić świat, ratować planetę... No dobra, nie, nie rozumiem. Dzieci Gai zawsze były, są i będą dla mnie po prostu... doszufladkowaniem WoDowych stron w tym systemie. Ok, niech zagorzali ekolodzy nimi grają, ale bycie chodzącym radarem dla odpadów? Buee. Zbyt to 'dobre' i 'fajne'. Niech sobie będą, ja wiecznie będę Silver Fangiem... :D

Nowy Wilkołak mniej szufladkuje i dzieli na 'dobro' i na 'zło' - wilki i wampiry się już tak nie gryzą, złe jest głównie to, co chce Cię ubić i... chyba tyle. Oczywiście, są grupy 'my się zbuntujemy!' (The Pure? Niech ktoś przypomni, jakoś mi z łebka uciekło), którzy są czyści, uber, dobrzy. Ale w swoim mniemaniu, bo innych, nie należących do nich po prostu tępią. I to jest proste, fajne, logiczne. Ale tam tribe zmieniasz jak masz chęć, przemiana jest dziwna i nie tak ciekawie (jak dla mnie, to nie ocena obiektywna :P) zrobiona, biegasz z uber maziakami na ciele jak się dla duchów zasłużysz... i nie ma rekoniłaków! :?
W ogóle wszystko sprowadzone do poziomu zapałki.

Wilkołaczy WoD więc taki mroczny? Może tak, może nie. Zależy, w co tam wdepniesz.



Jak jednak mają się do tego całego wywodu inne łaki? Cholernie podobnie. Albo 'dobzi' (ratują środowisko) albo 'źli' (niszczą środowisko choćby zabijając dobrych). Misiołaki wyginęły (niestety, wybiły je głupie wilkołaki podczas walk o władzę i obecnie jest ich ledwie kilka), są Indianami i siedzą po rezerwatach udając, że ich tam nie ma (a nuż ktoś tam nie sprawdzi?) Ale i tak nie chcielibyście zobaczyć złego miśka w akcji :D . Hienołaki zamieszkują cholernie Dziki Zachód napadając na pociągi i patrolując spokojnie bezbrzeżne stepy. Smokołaki ( :shock: , nie pytaj) sobie są, mogąc zmienić się w dinozaury bądź... smoki. Ananasi (brr, nie cierpię pająków!) są... specyficzni. Dla przeciętnego czytacza aur jest wampirem, potrafi wgryzać się jak wampir, jest paskudnym pająkołakiem. I jest wszędzie i jest cholernie potężny. O, tak. Brrr. Nie wchodź takiemu w drogę, bo pewnikiem zginiesz. Bastet... ha, kotołaki są wszędzie i mają się super. Są nieomal równie rozbudowaną rasą co wilczki (tak, tak, dzielą się na lwy/pantery/etc, etc), są równie jak oni silne, po prostu uber wypaki i alternatywa dla pań (bez urazy), którym znudziło się grać wielkim futrzastym wilkiem (choć ja to osobiście uwielbiam). No i Ratkini. Szczurołaczki mieszkające w kanałach i innych zaułkach, jednak wciąż w miastach, wciąż jednak spoko... o ile jest dla Ciebie spoko patrzenie na wysokiego (wzrostu człowieka) szczura trzymającego w pazurkach np. karabin. I to... już dla mnie za dużo na raz.
Uf. Nie takie nie-wilkołakowe-łaki dziwne, na jakie wyglądają :D



[I taak, to jest moja skrótowa ocena WoDa i jego -łaków. Osobista, na maksa subiektywna, po czytaniu większości podręczników i graniu wielu sesji.]

_________________
Mmmm...


Lubią to!: 2 osób
Jankoś(20 lut 2011, 19:24), Prozac(19 lut 2011, 02:08)
Góra
  Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Copyrights © 2009 Topory
Powered by piechdesign.pl